Dzisiaj jest Niedziela. 30 kwietnia 2017. Imieniny obchodzą Bartłomiej, Chwalisława, Eutropiusz, Jakub, Katarzyna, Lilla, Marian. Do końca roku zostało 246 dni.
 

Nowy numer konta bankowego UG Siemkowice

BS Warta O/Siemkowice - 69 9270 1029 0200 0794 2002 0190

Aktualności z gminy...
Badania sprawności technicznej sprzętu do stosowania środków ochrony roślin
wtorek, 25 października 2016

Jednym z kluczowych elementów warunkujących prawidłowość wykonania zabiegu chemicznej ochrony roślin oraz bezpieczeństwa takiego zabiegu jest stan techniczny sprzętu do stosowania środków ochrony roślin. Nierównomierna dystrybucja pestycydów na opryskiwanej powierzchni niesie ze sobą ryzyko ograniczenia efektywność zabiegu, powodując w  konsekwencji konieczność wykonania większej liczby oprysków. Jednocześnie w miejscach, w których ilość zastosowanego środka ochrony roślin jest nadmierna, powstaje zagrożenie nagromadzenia się jego pozostałości w środowisku naturalnym oraz w płodach rolnych. Stosowanie środków ochrony roślin przy wykorzystaniu sprzętu niesprawnego może stwarzać ryzyko powstania skażeń punktowych i utratę zdrowia przez operatora i konsumenta.

Mając na uwadze powyższe na każdym posiadaczu sprzętu do aplikacji środków ochrony roślin ciąży obowiązek przeprowadzania okresowych badań potwierdzających sprawność techniczną sprzętu używanego do stosowania środków ochrony roślin.

Obowiązkowym badaniom podlegają:

  1. opryskiwacze ciągnikowe i samobieżne polowe;
  2. opryskiwacze ciągnikowe i samobieżne sadownicze;
  3. opryskiwacze wyposażone w belkę opryskową montowane na pojazdach kolejowych;
  4. sprzęt przeznaczony do stosowania środków ochrony roślin montowany na pojazdach kolejowych;
  5. urządzenia przeznaczone do zaprawiania nasion, inne niż przemysłowe;
  6. instalacje przeznaczone do stosowania środków ochrony roślin w formie oprysku lub zamgławiania w szklarniach lub tunelach foliowych;
  7. sprzęt samobieżny lub ciągnikowy przeznaczony do stosowania środków ochrony roślin w formie granulatu;
  8. sprzęt agrolotniczy;
  9. sprzęt przeznaczony do stosowania środków ochrony roślin w formie oprysku, inny niż wymieniony nie będący opryskiwaczem ręcznym lub plecakowym, którego pojemność zbiornika przekracza 30 litrów.

Badanie nowego sprzętu przeprowadza się nie później niż po upływie 5 lat od dnia jego nabycia. Następnie badania potwierdzenia sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin wyszczególnionego w punktach 1-4 przeprowadza się w odstępach czasu nie dłuższych niż 3 lata. Pozostały wymieniony sprzęt bada się w okresach nie dłuższych niż 5 lat.

Należy pamiętać, że zgodnie z przepisami, stosowanie środków ochrony roślin sprzętem niesprawnym technicznie lub nieskalibrowanym, a także uchylanie się od obowiązku poddawania tego sprzętu badaniom w celu potwierdzenia sprawności technicznej podlega karze grzywny. Ponadto, jeżeli wojewódzki inspektor, w toku kontroli stosowania środków ochrony roślin, stwierdzi, na podstawie wyników badań laboratoryjnych próbek płodów rolnych, że te płody rolne zawierają pozostałości środków ochrony roślin w ilości stwarzającej zagrożenie dla zdrowia konsumenta zakazuje, w drodze decyzji, przeznaczania tych płodów rolnych do spożycia przez ludzi i ich wprowadzania do obrotu oraz określa sposób ich zagospodarowania (art. 46 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin).

Aktualnie na terenie Polski funkcjonuje sieć stacji kontroli wykonujących ww. badania. Rejestry przedsiębiorców i  podmiotów niebędących przedsiębiorcami prowadzących działalność w  zakresie potwierdzania sprawności technicznej sprzętu przeznaczonego do stosowania środków ochrony roślin udostępniane są przez wojewódzkich inspektorów ochrony roślin i nasiennictwa pod adresem http://piorin.gov.pl/srodki-ochrony-roslin/rejestry/

 
Pod koniec września rusza nabór na „małe przetwórstwo” dla rolników
środa, 19 października 2016

29. września rusza nabór na „Wsparcie inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 i będzie trwał do 28. października  2016 r.

Program „Przetwórstwo i marketing produktów rolnych” przeznaczony jest dla rolników, domowników lub  małżonków rolników, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie.

Aby otrzymać pomoc finansową konieczne jest założenie działalności gospodarczej przetwarzającej produkty rolne. Warunkiem przystąpienia do programu będzie zarejestrowanie działalności przetwórczej, ale dopiero po podpisaniu z Agencją umowy o przyznaniu pomocy, czyli po upewnieniu, że planowana inwestycja zostanie zrealizowana. Sektory przetwórstwa objęte programem to mleko, mięso, owoce, warzywa, zboża, ziemniaki, jaja, miód, len, konopie, rośliny oleiste i wysokobiałkowe.

Pomoc ma formę refundacji kosztów kwalifikowalnych poniesionych przez beneficjenta, a jej maksymalna wysokość wynosi 50%.  Wysokość limitu w okresie realizacji PROW 2014-2020 może wynieść nawet 300 tys. złotych, natomiast wielkość pomocy przyznana na jedną operację nie może być niższa niż 10 tys. złotych.

Koszty kwalifikowalne to m. in.:

  • budowa lub modernizacja budynków niezbędnych do prowadzenia działalności,
  • kupno maszyn lub urządzeń do przetwarzania i magazynowania, aparatury pomiarowej i kontrolnej,
  • kupno urządzeń służących poprawie ochrony środowiska.

Koszty, które nie będą uznawane za kwalifikowalne to koszty zakupu

środków transportu, używanych maszyn, urządzeń czy sprzętu oraz VAT.

Kolejność przysługiwania pomocy będzie zależeć od punktów otrzymanych za:

  • stopień innowacyjności operacji (5 pkt)
  • wiek podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy, jeżeli będzie miał  mniej niż 40 lat (3 pkt)
  • inwestycje związane z ochroną środowiska lub przeciwdziałaniem zmianom  klimatu (5 pkt),
  • uczestnictwo w unijnych lub krajowych systemach jakości (3 pkt)
  • przetwarzanie produktów rolnych pochodzących bezpośrednio od producentów ekologicznych w wysokości co najmniej 10% całkowitej ilości surowca niezbędnego do produkcji - po zakończeniu operacji (5 pkt),
  • poziom bezrobocia w powiecie, gdzie realizowana jest operacja w stosunku do bezrobocia w kraju (1 - 4 pkt),
  • prowadzenie działalności w sektorach przetwórstwa: mleka, mięsa, owoców i warzyw oraz zbóż (2 pkt).

Aby wniosek był rozpatrzony, rolnik musi zdobyć 5 punktów.

Wnioski należy składać w Oddziałach Regionalnych ARiMR osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej lub przesyłką rejestrowaną.

Szczegółowe informacje i pomoc można uzyskać pod numerami telefonów: 61 28 28 847 lub 728 405 593 oraz na stronie internetowej http://agropartner24.pl/

 
Zapytanie ofertowe - dostawa węgla kamiennego dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Autor: Izabela Marchewka   
środa, 19 października 2016

Siemkowice, dnia 19 październik 2016r.

ZAPYTANIE OFERTOWE O CENĘ

Zaproszenie do składania oferty cenowej

Podstawa prawna:  zgodnie z  przepisem art. 4 pkt.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2016.966) zwracamy się z zapytaniem ofertowym o cenę dostawy węgla kamiennego.

Wartość zamówienia nie przekracza 30 000 euro.

1.  Zamawiający

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemkowicach, ul. Plac XXX-lecia PRL 1, 98-354 Siemkowice

2. Określenie przedmiotu oraz wielkości zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa węgla kamiennego (gatunek I orzech średni  symbol Ośr – wymiar ziarna 80-16 mm) do miejsc zamieszkania osób – klientów wskazanych przez  Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemkowicach na terenie Gminy Siemkowice w 2016/2017 roku w okresie: od daty zawarcia umowy do 30.04.2017 r. wraz z jego załadunkiem, transportem i rozładunkiem na terenie posesji klienta w miejscu przez niego wskazanym.

Charakterystyka węgla gatunek I orzech średni  symbol Ośr – wymiar ziarna 80-16 mm

a) wartość opałowa – min.25–26 MJ/kg.

b) zawartość siarki –max. 0,8% ,

c) zawartość popiołu – max.13%,

d) wilgotność max 15 %

Jednorazowa dostawa węgla będzie nie mniejsza niż 0,5 tony. Wykonawca będzie dostarczał węgiel własnym transportem w każdym dniu roboczym tygodnia, nie później niż  w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania listy sporządzonej przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemkowicach na podstawie wydanych decyzji, pod adres wskazany na liście. W momencie otrzymania listy od GOPS Wykonawca ma obowiązek zatrzymać listę  otrzymaną od GOPS. Klient jest zobowiązany kwitować Wykonawcy odbiór węgla na posiadanej przez Wykonawcę liście. Wykonawca fakturując dostawę ma obowiązek dołączyć do faktury zestawienie osób (sporządzone na podstawie dostarczonej przez GOPS liście), którym dostarczono węgiel. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli dokumentacji u Wykonawcy i w miejscu dostarczenia węgla. Dostawa węgla w poszczególnych okresach jest uzależniona od potrzeb Klientów pomocy społecznej w danym okresie. Wykonawca dostarczy faktury w okresach miesięcznych, a w razie konieczności częściej na żądanie Zamawiającego, dopuszcza się rozliczenie w okresach tygodniowych.

3. Termin realizacji zamówienia: od daty zawarcia umowy do 30 kwietnia  2017 r.

4. Kryteria wyboru oferty:  cena brutto 100%

Zamawiający wybiera ofertę, która zawiera najniższa cenę 1 tony węgla wraz z dowozem

5. Istotne warunki zamówienia:

- Gwarancja jakości, wartości kalorycznej węgla, potwierdzona świadectwem jakości wystawionym przez producenta.

- W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty (cena winna obejmować cenę węgla i koszty dowozu, załadunku i rozładunku) związane z ofertą,

- Nie dopuszcza się sytuacji zwiększenia ceny w ciągu trwania umowy.

- Dostawca będzie posiadał niezbędne kwalifikacje i sprzęt umożliwiające realizację usługi.

6. Sposób przygotowania oferty.

Prosimy o przesłanie oferty na załączonym formularzu ofertowym wykonawcy – wzór dodatek nr 1, wraz z parafowanym projektem Umowy – wzór dodatek nr 2

7. Miejsce i termin złożenia ofert.

Oferty można składać w następujące sposób:

-  osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej w  GOPS Siemkowice, ul. Plac 30 PRL 1, 98-354 Siemkowice

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z opisem „Dostawa węgla wraz z transportem dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemkowicach”, ul. Plac 30 PRL 1, 98-354 Siemkowice, do dnia 28 października (piątek) 2016 roku do godz. 1400. Oferty, które wpłyną po tym terminie nie będą rozpatrywane. Rozstrzygniecie ofert nastąpi w terminie 10 dni roboczych i zostanie przekazane składającemu ofertę na piśmie.
Osoba do kontaktu: p.o Kierownik GOPS Izabela Marchewka

Załączniki
 
Strategia Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016-2020
wtorek, 18 października 2016

W związku z zakończeniem prac nad przygotowywaną Strategią Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016-2020, zwracamy się do Państwa z prośbą o wyrażenie opinii na temat opracowanego dokumentu.

Nasze działania polegały na identyfikacji celów i zadań, które mają zapewnić rozwój gospodarczy oraz realizację aspiracji naszej społeczności lokalnej. Współpraca administracji samorządowej wraz z mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi z naszego terenu oraz lokalnymi liderami dała w efekcie przedkładany Państwu projekt.

W terminie od 18 do 28 października 2016 r. można zgłaszać opinie i wnioski dotyczące projektu Strategii Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016-2020 na „Formularzu zgłaszania uwag do dokumentu „Strategii Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016-2020”.

Poniżej można pobrać projekt „Strategii Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016-2020” oraz „Formularz zgłaszania uwag do projektu „Strategii Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016-2020”.

Wypełniony formularz należy w terminie do 28 października 2016 roku przesłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , bądź przesłać listownie na adres Urzędu Gminy w Siemkowicach, Plac XXX – lecia PRL 1, 98-354 Siemkowice lub złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Siemkowice.

Strategia Rozwoju Gminy Siemkowice na lata 2016 - 2020
Formularz zgłaszania uwag do strategii

Z poważaniem,
Zofia Kotynia
Wójt Gminy Siemkowice

 
Życzenia na dzień Nauczyciela
piątek, 14 października 2016

Szanowni Dyrektorzy, Nauczyciele i Pracownicy Oświaty

z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
składamy Państwu serdeczne podziękowania
za całoroczną pracę, wyrozumiałość, zaangażowania
i codzienny trud włożony w wychowanie młodego pokolenia.
Życzymy zadowolenia z pracy pedagogicznej,
odpowiedzialności za edukację oraz świadomości,
że budujecie Państwo fundamenty pomyślnej i lepszej przyszłości.
Niech każdy dzień będzie wypełniony radością, spokojem, sukcesami zawodowymi i osobistymi.

z wyrazami szacunku

Waldemar Moryń
Przewodniczący Rady

Zofia Kotynia
Wójt Gminy Siemkowice

 
Szkolenie chemizacyjne 26-27 października w Pajęcznie
wtorek, 11 października 2016

 
«pierwszapoprzednia123456789101112131415następnaostatnia»

Strona 11 z 77
 

Powitanie

Witam serdecznie na oficjalnym portalu Gminy Siemkowice - Wójt Zofia Kotynia.

 

Polecane Strony


Poznaj Siemkowice z LGD


Siemkowice z lotu ptaka



Punkt Przedszkolny "Przedszkole szansą na lepszy start"


Pomoc w zarządzaniu mikro firmą


Program Aktywny Samorząd


Radio Zw - Rowerem przez region


Publiczne Gimnazjum w Siemkowicach

Publiczne Gimnazjum w Siemkowicach


Szkoła Podstawowa w Radoszewicach

Szkoła Podstawowa w Radoszewicach


Szkoła Podstawowa w Lipniku


Koło Polskiego Związku Emerytów Rencistów i Inwalidów


Informacja Turystyczna

Baza Informacyjna


Oficjalna Strona Powiatu Pajęczańskiego

Oficjalna Strona Powiatu Pajęczańskiego